شناختی که بیشتر مردم از کترینگ ها دارند، این است که کترینگ ها مسئولیت تهیه غذا برای انواع مجالس را برعهده دارند که این خدمات مجالس می تواند، شامل مجالس عروسی، مهمانی، سمینار، تولد، جشنواره و... باشد که در این بین مجالس عروسی بیشتر در جامعه هدف کترینگ ها قرار دارند.
کیترینگ شرکتی به فرایند تهیه و آماده سازی غذا برای تعداد بسیار زیادی از مهمانان مجالس و همچنین مسافران هواپیماها و قطارها گفته می شود. در واقع در کترینگ ها انواع مواد غذایی و نوشیدنی های سفارش شده تهیه و آماده شده و برای سرو به محل مورد نظر منتقل می شود. کترینگ ها دارای انواع گوناگونی، مانند؛ کترینگ های هوایی، کترینگ های زمینی، کترینگ های رژیمی، کترینگ های بیمارستانی و... بوده که هرکدام از آنها با توجه به نیاز مشتریان و شرایط خاص آنها تهیه می شود.
کیترینگ و یا کترینگ عنوانی است که خیلی از شما بارها آن را شنیده اید، اما ممکن است معنی و مفهوم آن را ندانید. به همین جهت در این مطلب سعی کرده ایم تا شما را با مفهوم آن بیشتر آشنا کنیم و اطلاعات مفیدی را در این زمینه در اختیار شما قرار دهیم. منظور از کترینگ، تهیه غذای مجالس و طبخ مواد غذایی، بسته بندی و همچنین توزیع آنها به تعداد زیادی از افراد می باشد. این سیستم بیشتر غذای مورد نیاز مجالس، مانند؛ مجالس عروسی، تولد و سمینارها را تهیه می کند.
کسب و کارهای تهیه غذا یا کترینگ در واقع یکی از پرطرفدارترین و پرسودترین کسب و کارها از زمان پیدایش و فعالیت آنها به شمار می آید به طوری که امروزه شاهد تشکیل صنف جهانی کترینگ هستیم و این امر می تواند نشان از اهمیت این مدل از کسب و کار در کل جهان باشد. تمام شرکت های تهیه غذا در سراسر جهان با گردهمایی در صنف جهانی ifca می توانند از حقوق این انجمن برخوردار باشند. انجمن صنفی مذکور در سال 1980 در کشور انگلستان تشکیل شد و از همان سال نیز همایشات و رویدادهای بسیار زیادی را در خصوص سیستم تهیه غذا و توزیع آن برگزار کرده است که شما می توانید شاهد تورها و اردوهای علمی بسیار مختلفی باشید که هدف آنها شرکت در این همایش ها می باشد. تمام مواد اولیه استفاده شده به همراه تجهیزات آشپزخانه مورد نیاز از سوی وزارت های مشخص شده مورد بررسی قرار می گیرد که این امر می تواند خیال مصرف کنندگان را راحت کند.
همانطور که می دانید، منظور از کترینگ ، صنعتی می باشد که غذای مورد نیاز و سفارش شده مشتریان را طبخ و آماده می کند و آن را برای سرو به محل دیگری ارسال می نماید. تفاوتی که بین یک کترینگ و تهیه غذا وجود دارد، این است که در تهیه غذاها معمولا تعداد غذاهایی که سفارش داده می شود کم است اما در کترینگ ونک اغلب غذای مورد نیاز مهمانی ها و رویدادهایی که در آن جمعیت زیادی وجود دارد، تهیه می شود.
از آنجایی که امروزه در هر شهری تعداد زیادی از کترینگ ها به وجود آمده است و همگی آنها سعی می کنند تا از رقبای خود پیشی بگیرند، کسب درآمد و سود بیشتر از این روش نیاز به رعایت برخی از نکات خاص دارد. همانطور که می دانید، امروزه قیمت کالاها و خدمات به طور لحظه ای تغییر می کند که این عامل باعث می شود تا قیمت گذاری غذاهای عرضه شده توسط کترینگ ها تا حدی دشوار باشد.
از این رو توجه به اصولی که می تواند به موفقیت یک کسب و کار و به وِیژه کترینگ ها کمک کند، بسیار حائز اهمیت می باشد. به همین دلیل در این مقاله سعی کرده ایم تا به معرفی روش هایی برای افزایش فروش کترینگ ها بپردازیم. اگر شما هم از افرادی هستید که به تازگی یک کسب و کار را راه انداخته اید ولی نمی دانید از چه روش هایی برای افزایش فروش آن استفاده کنید، توصیه می کنیم که تا انتهای این مقاله با ما همراه باشید.
اگر تا به حال تجربه راه اندازی یک کسب و کار را داشته باشید، حتما می دانید که جذب مشتری های جدید تا چه اندازه سخت و زمان بر می باشد و برای موفقیت در آن باید انرژی زیادی صرف نمایید. کترینگ ها نیز از این قاعده مستثنی نبوده و در آن هم جذب مشتری های جدید به مراتب سخت تر از نگه داشتن مشتری های قبلی خواهد بود. علاوه بر سخت بودن جذب مشتری جدید، انجام این کار هزینه های زیادی در پی خواهد داشت، از این رو توصیه می کنیم تا به مشتری های فعلی خود تمرکز کنید و تا جایی که می توانید رضایت آنها را جلب نمایید.
در وهله اول تا جایی که امکان دارد، حاشیه سود را به نحوی تعیین کنید تا هم به نفع شما باشد و هم به نفع مشتری
یکی از مهمترین اقداماتی که باید برای افزایش فروش کترینگ خود انجام دهید این است که در زمان افزایش قیمت ها، این موضوع را به مشتریان اطلاع دهید. پس به هر نحوی که می توانید، مانند؛ پخش تراکت، نصب بنر و یا توضیحات تلفنی، مشتری های خود را در رابطه با افزایش قیمت ها و همچنین اقدامی که به نفع آنها انجام داده اید در جریان بگذارید.
یکی از روش هایی که می تواند به جلب مشتری و همچنین افزایش فروش کترینگ ها کمک کند این است که برای غذاهایی که دارای حاشیه سود بیشتر و همچنین مشتری کمتری هستند، تخفیفات وِیژه ای بگذارید.
به هیچ عنوان از تغییر در منوی غذایی خود واهمه نداشته باشید و در صورت لزوم، غذاهای دارای حاشیه سود بالا را با غذاهایی که حاشیه سود کمتری دارند، جایگزین نمایید.
علی رغم موارد گفته شده، قیمت گذاری درست و منطقی از اصلی ترین فاکتورها برای موفقیت و افزایش فروش کترینگ ونک می باشد. این موضوع تا حدی حائز اهمیت می باشد که کوچکترین غفلت و اشتباهی در آن به سرعت باعث شکست هر کسب و کاری می شود.
نکتهای که کترینگ ونک با یک نگاه کلی به آشپزی ایرانی انداخنه است ، روشن میشود، که هر کدام از غذاهای اصلی ایرانی الگویی است که بواسطه قرنها تجربه بدست آمده است و میتوان آن را با مواد گوناگون پر کرد. برای دیدن این حقیقت کافی است به انواع پلو و خورش و آبگوشت و اشکنه و کوکوی ایرانی نگاهی بیندازیم :
در همه این موارد میتوان گفت که امکان تنوع بی پایان است، در حالی که هویت غذا (چه آبگوشت باشد چه خورش) سر جای خود باقی میماند. بنابر این خورش، آبگوشت یا اشکنهی ایرانی یک خوراک معین نیست، بلکه یک الگویی است برای درست کردن غذاهای بیشماری که میتواند با هر فصل از سال یا هر منطقهای از کشور، یا با ذوق و توانایی هر پزنده و خورندهای جور در بیاید. این کیفیتی است که آشپزی ایرانی را بطور کلی از آشپزی سایر ملل ممتاز میکند
وقتی حرف از غذای ایرانی می شود کمتر کسی است که بگوید از این غذاها خوشش نیامده است. اکثر گردشگرانی که به ایران می آیند عاشق غذاهای ایرانی مانند کباب و قرمه سبزی می شوند. اما ایرانی هایی که قبل تر ها معمولا کمتر چنین حسی به غذاهای خارجی داشتند چرا امروزه به سمت غذاهای خارجی مانند پیتزا و لازنیا و غذاهای چینی و … کشیده می شوند؟ به نظر شما علت این امر چیست؟ برای اینکه در مورد غذاهای ایرانی بیشتر بدانیم، با تهیه غذا گاندی و این مقاله همراه باشید.
شاید یکی از اصلی ترین دلایل جوان ها برای روی آوردن به غذاهای خارجی و به خصوص فست فود ها که ضرر فراوانی برای آن ها دارد؛ تکراری بودن برنامه غذایی در خانه ها باشد. جوان ها سعی می کنند در ماه چند باری به کترینگ ها، رستوران ها و فست فود ها سر بزنند و از روی منو غذاهای خارجی را انتخاب کنند و یا از روی دستور العمل کتاب آشپزی این غذا ها را خود در خانه بپزند. اگر چه بعضی از این غذا ها واقعا خوشمزه است و همه را تحریک می کند گاهی به سراغشان بروند.
به طور کلی کترینگ های مختلف مثل هواپیمایی، قطار، هتل و بیمارستان ها، بر اساس نیاز های کاربران شان، تنوع غذای شان را تعیین می کنند. بر همین اساس، کترینگ های غذای رژیمی، پایه و اساس انتخاب غذا و مواد اولیه برای تهیه و سرو غذاهایشان، بر اساس خوراکی های رژیمی با میزان چربی و قند کم انتخاب می شوند. برای مثال، غذا های گیاهی، سبزی ها و سالاد ها، گوشت سفید کبابی، حبوبات بدون چربی های اشباع شده، از موارد اصلی منوی غذای رژیمی هستند. تعداد کترینگ های غذای رژیمی، در مقایسه با دیگر کترینگ ها در سطح شهر کمتر است؛ ولی این دسته ، طرفداران خاص خودشان را دارد. گفتنی است که کترینگ های غذای رژیمی در بعضی موارد، می توانند غذای مورد نیاز بیمارستان ها و باشگاه های ورزشی را هم تامین کنند.
به طور کلی کترینگ یک واژه انگلیسی است که به معنی تهیه غذا و عرضه انواع غذا و نوشیدنی برای مکان های خاص است. بدین معنا که غذا و نوشیدنی ها در محلی مشخص درست شده و سپس برای مکان های مختلفی سرو می شوند. از انواع کترینگ های غذا می توان به کترینگ هواپیمایی، کترینگ بیمارستانی، کترینگ قطار، کترینگ هتل، کترینگ رستورانی و حتی کترینگ غذای رژیمی اشاره کرد. هر کدام از کترینگ ها، با توجه به نیاز کاربران، شرایط خاص خودشان را دارند؛ بدین معنا که با توجه به مکان مورد نظر برای سرو غذا و نوشیدنی، مواد اولیه، دورچین و نوع نوشیدنی ها انتخاب می شوند.
در تهیه غذا از شرکت ها و سازمان ها باید به نکاتی توجه کرد. قدم نخست برای انجام این کار پیدا کردن مکان مناسب برای تهیه غذا می باشد. امروزه تهیه غذای مناسب برای کارکنان شرکت ها، به یکی از مشکلات بزرگ تبدیل شده است زیرا مراکز تهیه غذا بعد از مدتی کیفیت غذای خود را به شدت کاهش می دهند. برای تهیه غذای مناسب و همچنین خرید از بهترین آشپزخانه ها مقاله زیر را مطالعه نمایید.
بخش آشپزخانه کترینگ که در آن غذاهای همه وعده های غذایی بسته به نیاز مجموعه هدف تهیه می شود، با تجهیزات آشپزخانه صنعتی برای تولید غذا و نوشیدنی بصورت عمده فعال است.همچنین در آشپزخانه های صنعتی همه محصولات و مواد اولیه آشپزی با استانداردهای صنعت غذا چک می شوند که بخشی از فرآیند آشپزی صنعتی به حساب می آید.
روابط عمومی به بیانی ساده و کلی برقراری ارتباط هدفمند به موقع، موثر ودوسویه میان درون و برون از یک مجموعه تعریف می شود.خوراکیهای درون پروازی در همین راستا، مجموعه ای بشمار می رود که روابط عمومی هرخط هوایی باید درچهارچوب فعالیت های بازار افزایی خود به آن توجه نشان داده وبه بهره برداری از امکانات بالقوه بسیار گسترده ای بپردازد. در همین زمینه روابط عمومی فوق تخصصی حوزه خوراکیهای درون پروازی قادر است ایفاگر نقش موثری نه تنها در عرصه دادوستد اقتصادی بلکه در حوزه ارتباطات فرهنگی میان کشورها دارد.
استفاده از خوراکیهای بومی هرکشور در منوی پذیرایی (بعنوان مثال در مورد ایران غذاهای سنتی نظیر چلوکباب، چلو خوشت های مختلف، شربت های تهیه شده از عرقیجات گیاهی، شیرینی های محلی از نوع سوهان قم، باقلواو قطاب یزد، کلمپه و کماچ کرمان، گز اصفهان و …) و اطلاع رسانی محلی در مورد آنها می تواند ابزار موثری برای شناساندن فرهنگ اصیل به یکدیگر بشمار آید.
در اکثر کترینگ ها بویژه در کترینگ جردن تولیدات غذایی بصورت وکیوم و در ظروف یکبار مصرف آماده و تهیه می شوند
بهترین آشپز دنیا هم که باشید، وقتی اسم میهمان و میهمانی شام بیاید، دست و پایتان را برای آشپزی مجالس گم میکنید و استرس میگیرید که حالا چه کار کنم ...و چطوری غذا درست کنم که باب میل میهمانها باشد و چه جوری هنر آشپزیام را به رخ همه بکشم؟!
حتماً شما هم «نیکول کیدمن» هنرپیشه معروف هالیوود را میشناسید و شاید فکر کنید او آنقدر شهرت دارد و مشغول است که اصلاً وقتی برای آشپزی ندارد اما بهتر است بدانید اینطور نیست!
خانم کیدمن دوست دارد تا حد امکان خودش آشپزی کند و غذاهای خانگی را به غذاهای محل کار یا رستوران و یا حتی کترینگ شرکتی ترجیح میدهد. او هر وقت بی کار میشود، سری به سایتهای آشپزی میزند تا با جدیدترین و سالمترین روشهای پخت آشنا شود.
تهیه غذا جردن هم قصد دارد در این مقاله، چند روش ساده اما کاربردی را برای خوشطعم کردن غذاها به شما آموزش بدهد.
آنچه از کترینگ در بین مردم بیشتر شناخته شده است، ارائه خدمات غذایی و آشپزی مجالس مختلف است. البته این مجالس شامل عروسی، تولد، مهمانیها، همایشها، سمینارها و جشنوارهها میشود که بیشتر از همه تشریفات در عروسیها روی بورس است. این روزها کار خدمات مجالس تخصصیتر شده است و برای برگزاری جشن فارغالتحصیلی، مراسم ترحیم و جشنهای مناسبتی هم فعالیت میکنند. خدمات برگزاری عروسی شامل فضای عروسی مثل باغ یا تالار، گلآرایی، شمعآرایی، دیزاین باغ، معرفی سالن زیبایی برای عروس، معرفی گروه عکاسی و فیلمبرداری و از همه مهمتر تهیه غذای مجلس عروسی است. از آنجایی که جشن عروسی از مهمترین جشنهای زندگی هرشخصی است، برگزاری آن مهم است. مهمترین نکات در تهیه غذا برای عروسی، داغ بودن غذا، کیفیت مواد اولیه غذا، میزان غذا و ظاهر آن است.
به طور کلی کترینگ های مختلف مثل هواپیمایی، قطار، هتل و بیمارستان ها، بر اساس نیاز های کاربران شان، تنوع غذای شان را تعیین می کنند. بر همین اساس، کترینگ های غذای رژیمی، پایه و اساس انتخاب غذا و مواد اولیه برای تهیه و سرو غذاهایشان، بر اساس خوراکی های رژیمی با میزان چربی و قند کم انتخاب می شوند. برای مثال، غذا های گیاهی، سبزی ها و سالاد ها، گوشت سفید کبابی، حبوبات بدون چربی های اشباع شده، از موارد اصلی منوی غذای رژیمی هستند. تعداد کترینگ های غذای رژیمی، در مقایسه با دیگر کترینگ ها در سطح شهر کمتر است؛ ولی این دسته ، طرفداران خاص خودشان را دارد. گفتنی است که کترینگ های غذای رژیمی در بعضی موارد، می توانند غذای مورد نیاز بیمارستان ها و باشگاه های ورزشی را هم تامین کنند.
به طور کلی کترینگ یک واژه انگلیسی است که به معنی تهیه غذا و عرضه انواع غذا و نوشیدنی برای مکان های خاص است. بدین معنا که غذا و نوشیدنی ها در محلی مشخص درست شده و سپس برای مکان های مختلفی سرو می شوند. از انواع کترینگ های غذا می توان به کترینگ هواپیمایی، کترینگ بیمارستانی، کترینگ قطار، کترینگ هتل، کترینگ رستورانی و حتی کترینگ غذای رژیمی اشاره کرد. هر کدام از کترینگ ها، با توجه به نیاز کاربران، شرایط خاص خودشان را دارند؛ بدین معنا که با توجه به مکان مورد نظر برای سرو غذا و نوشیدنی، مواد اولیه، دورچین و نوع نوشیدنی ها انتخاب می شوند.
در تهیه غذا از شرکت ها و سازمان ها باید به نکاتی توجه کرد. قدم نخست برای انجام این کار پیدا کردن مکان مناسب برای تهیه غذا می باشد. امروزه تهیه غذای مناسب برای کارکنان شرکت ها، به یکی از مشکلات بزرگ تبدیل شده است زیرا مراکز تهیه غذا بعد از مدتی کیفیت غذای خود را به شدت کاهش می دهند. برای تهیه غذای مناسب و همچنین خرید از بهترین آشپزخانه ها مقاله زیر را مطالعه نمایید.
مزایای غذای کترینگ
بخش آشپزخانه کترینگ که در آن غذاهای همه وعده های غذایی بسته به نیاز مجموعه هدف تهیه می شود، با تجهیزات آشپزخانه صنعتی برای تولید غذا و نوشیدنی بصورت عمده فعال است.همچنین در آشپزخانه های صنعتی همه محصولات و مواد اولیه آشپزی با استانداردهای صنعت غذا چک می شوند که بخشی از فرآیند آشپزی صنعتی به حساب می آید.
روابط عمومی به بیانی ساده و کلی برقراری ارتباط هدفمند به موقع، موثر ودوسویه میان درون و برون از یک مجموعه تعریف می شود.خوراکیهای درون پروازی در همین راستا، مجموعه ای بشمار می رود که روابط عمومی هرخط هوایی باید درچهارچوب فعالیت های بازار افزایی خود به آن توجه نشان داده وبه بهره برداری از امکانات بالقوه بسیار گسترده ای بپردازد. در همین زمینه روابط عمومی فوق تخصصی حوزه خوراکیهای درون پروازی قادر است ایفاگر نقش موثری نه تنها در عرصه دادوستد اقتصادی بلکه در حوزه ارتباطات فرهنگی میان کشورها دارد.
استفاده از خوراکیهای بومی هرکشور در منوی پذیرایی (بعنوان مثال در مورد ایران غذاهای سنتی نظیر چلوکباب، چلو خوشت های مختلف، شربت های تهیه شده از عرقیجات گیاهی، شیرینی های محلی از نوع سوهان قم، باقلواو قطاب یزد، کلمپه و کماچ کرمان، گز اصفهان و …) و اطلاع رسانی محلی در مورد آنها می تواند ابزار موثری برای شناساندن فرهنگ اصیل به یکدیگر بشمار آید.
در اکثر کترینگ ها بویژه در کترینگ جردن تولیدات غذایی بصورت وکیوم و در ظروف یکبار مصرف آماده و تهیه می شوند
بهترین آشپز دنیا هم که باشید، وقتی اسم میهمان و میهمانی شام بیاید، دست و پایتان را برای آشپزی مجالس گم میکنید و استرس میگیرید که حالا چه کار کنم ...و چطوری غذا درست کنم که باب میل میهمانها باشد و چه جوری هنر آشپزیام را به رخ همه بکشم؟!
حتماً شما هم «نیکول کیدمن» هنرپیشه معروف هالیوود را میشناسید و شاید فکر کنید او آنقدر شهرت دارد و مشغول است که اصلاً وقتی برای آشپزی ندارد اما بهتر است بدانید اینطور نیست!
خانم کیدمن دوست دارد تا حد امکان خودش آشپزی کند و غذاهای خانگی را به غذاهای محل کار یا رستوران و یا حتی کترینگ شرکتی ترجیح میدهد. او هر وقت بی کار میشود، سری به سایتهای آشپزی میزند تا با جدیدترین و سالمترین روشهای پخت آشنا شود.
تهیه غذا جردن هم قصد دارد در این مقاله، چند روش ساده اما کاربردی را برای خوشطعم کردن غذاها به شما آموزش بدهد.